Holidays part dos

Hola!

Even weer een korte blog over de 2e helft van m'n zomervakantie.

Lizan (andere Nederlandse exchange in Brisbane) kwam over voor een week. Moet zeggen dat we wel heel chill hebben gedaan in Sydney. Vaak was het gewoon luieren bij t zwembad haha. Maargoed we hebben opzich ook wel wat gedaan. Ze kwam op vrijdagavond aan dus we zijn zaterdag even naar Towers geweest. Daar even wat rondgelopen en toen weer naar huis gegaan. Die week erna zijn we naar de stad geweest, en daar zijn we ook gelijk naar darling harbour gegaan en hebben meteen ook even het Opera House bekeken.

Ook zijn we naar Bondi geweest en ondanks dat het zomer is, was het helemaal niet zo 'packed' als we dachten. Anyways, daar even weer bijgekleurd en de zee in geweest. Toen terug de bus naar de stad gepakt en echt een moeilijke harde vreetsessie gehad bij de Mcdonalds en Pizza Hut haha. Omdat Lizan dr pizza natuurlijk weer niet op kon, had ze die maar aan een zwerver gegeven, nou toch nog wat goeds gedaan die dag.

Later die week waren we ook naar Newcastle geweest en daar heb je wel een paar ziek chille stranden. Helaas hadden we geen Bikini's meegenomen (meeeeeega dom). Maar we hebben een strandwandeling gemaakt en dat was wel chill, gewoon omdat t een vet mooi strand was. Helaas bleven we maar 3 uurtjes, dus na de lunch de auto in en naar huis.

De laatste dag in Sydney hebben we besteed in Madame Tussauds. Dus echt vet veel foto's gemaakt en keihard gelachen want ja, sommige foto's hoeven niet gezien te worden... 'S avonds "vroeg" naar bed gegaan, want die zondag vertrokken we naar Brisbane. Ugh 3 uur 's nachts opgestaan om om 4 uur opgepikt te worden door ons shuttlebusje. Terwijl Lizan alle energie in de wereld had toen we de shuttle bus instapten, liep ik dr bij als een dode mus. Eenmaal aangekomen op t vliegveld werd ik al wat bewuster dat we bijna naar Brisbane zouden gaan.YAY!!

Aangekomen op Brisbane airport stond de hostmom van Lizan ons op te wachten. Toen hebben we al onze bagage thuis gedropt, wat ontbeten en toen zijn we gelijk naar de Goldcoast gereden. En ondanks dat het echt pisbakkenweer was, vond ik het zo'n leuke plek! Eerst even een stop gemaakt bij Surfers Paradise en even gekeken naar de zee. Toen doorgereden naar Burleigh Heads. Daar hebben we een wandeling gemaakt door tropisch regenwoud, tja dat is wel even iets anders dan de bosjes in Nederland. Na een paar kilometer gelopen te hebben kwamen we aan bij een soort van lagoon en dat was echt supermooi! Toen weer teruggekeerd naar de auto en besloten dat we naar een surf competitie gingen kijken. Dus gewoon onszelf gesetteld tussen de chille mensen en gekeken naar alle deelnemers. Nog even een burger gegeten en toen weer terug naar Brissy gereden. Helemaal kapot thuis aangekomen hebben we het heel rustig aangedaan en zijn we redelijk snel gaan slapen.

Volgende dag zijn we naar Southbank en de stad gegaan. Southbank is zegmaar het mooie gedeelte van Brisbane. Daar hebben ze ook midden in de stad, naast de rivier een strand aangelegd. Echt heel gek, maar wel leuk! Natuurlijk eerst wat gegeten bij San Churros. Dat is een spaans chocoladecafé waar we een cookies & cream chocolade cheesecake hebben gegeten + nog een cookies & cream chocolate shake gedronken. Natuurlijk kon ik dit niet op en dit was de dag waar onze quotes begonnen: "shit ik krijg mn cake niet op" #mandyproblems. Toen nog wat gewinkeld in de city bij mn grote vriend Forever 21. Toen weer naar huis en had ik lizans drop opgegeten, gewoon omdat ik t zo mis haha. Maarja no worries want die Australiërs lusten het toch niet.

Toen zijn we die dinsdag naar Chermside geweest. En dat is daar het plaatselijke winkelcentrum. Daar lekker in de airconditioning rondgelopen, want die hebben ze niet in het huis. Dus elke dag als je thuiskomt dan kom je aan in een huis van 30+ graden. En het is echt hondsbenauwd in Brisbane, no joke. Je staat 5 minuten buiten en je bent echt hardstikke plakkerig haha. Maargoed ook daar rondgelopen en even een frozen yoghurt gegeten. En toen weer naar huis gegaan.

Woensdag was de start waar we naar 3 verschillende pretparken gingen op de goldcoast. We zijn die dag dus naar movieworld geweest. Vroeg opgestaan om de trein te pakken naar de GC. Eenmaal aangekomen was het keidruk, maar ondanks dat was het nog superleuk! Ze naaiden je wel echt moeilijk hard, want bij sommige achtbanen moest je verplicht $2 betalen voor een kluisje, want je tas mocht je niet meenemen in de rij. Zo word je in ieder geval geen vrienden met Nederlanders hahaha.

Donderdag doorgegaan naar WetNWild en dat was een waterpretpark. Het was echt niet normaal druk dus we zijn uiteindelijk maar op 3 glijbanen geweest. Bij de eerste glijbaan moest je in een buis gaan staan en dan stond je op een plateau, daar deden ze een countdown 3,2,1 en toen schoot dat plateau onder je vandaan. Was echt een zieke glijbaan want je moest ook een soort van schild om zodat je sneller ging. De volgende glijbaan was een brede waar je met een groepje op een tube naar beneden gleed. Wel kut dat je zelf die tube naar boven moest tillen want de onderkant van mn voeten waren verbrand omdat de grond bloedheet was haha. Vervolgens naar een wildwaterbaan gegaan waar je gewoon op een band hing en jezelf mee liet stromen in de mensenmassa. Even een break genomen en wat frozen drinks gehaald, want die heb je hier nodig. En weer door naar de volgende glijbaan 'Kamikaze'. Was een soort van halfpipe waar je met een bootje van de rand werd geduwd. T was kort, maar krachtig haha.

Toen zijn we op vrijdag naar Seaworld gegaan. Weer heel lang in de bus gezeten, wat op een gegeven moment wel irritant word dus daar kwamen de quotes weer. "Ik vind dit zo leuk ik ga er spontaan van opde grond liggen" #Lizlife, "Dit gaat echt zo snel ik word er echt heel gelukkig van" #Mandyquote. Maar daar ben ik er dus achter gekomen dat pinguins echt mn lievelingsdieren zijn. Nog naar de ijsberen gekeken en vervolgens roggen geaaid. Ook nog wat zeesterren een zeekomkommers aangeraakt, en dat was raar haha. Toen zijn we nog in 2 attracties geweesten daarna was het tijd voor de dolfijnenshow. Ondanks dat ik het al een keer gezien had was het toch nog impressive. Maar echt bij elk klein dingetje dat die dolfijnen deden hoorde je mensen echt: WOAH WOAAAH WOAH OOOH. En dat is echt.heel.irritant. Gaan dr ook nog eens van die wauzen voor je opstaan dus heel veel gemiste fotomomenten. Toen weer trein naar huis gepakt en thuis daar werd het gezelliger dan gepland met wat drinken. Oeps hahaha...

Zaterdag was de laatste dag en toen zijn we gezellig in 39 graden wezen paintballen in overalls. "Ik ken het niet leie #Lizlife". Omdat het verplicht was om zo'n masker op te zetten kreeg je echt bijna geen lucht door die hitte. Maar ondanks dat was het paintballen wel echt zeer geslaagd. Ben 2x geraakt in m'n been en dat waren echt mega grote bloeduitstortingen geworden. Ach ja, word je hard van haha. Kwamen er op het einde achter dat we samen met de Brisbane Broncos (rugby team) aan het paintballen waren. Dacht al dat ze rugby speelden want ze waren allemaal kast haha. Die avond nog met de Ferry over de Brisbane river gevaren en dat was wel echt supermooi om de stad te zien 'by night'. Bij Southbank even een ijsje gehaald en toen weer naar huis gegaan.

Zondag moest ik helaas weer naar huis:(. Maar ik kon gelukkig terugkijken op een geslaagde vakantie. En ik kan ook weer uitkijken naar de volgende vakantie, want ik ga met school over 2 maanden naar Centraal Australië (Alice Springs, Uluru etc)!! Dus daar kijk ik nu heel erg naar uit.

xxx

jamie

Chickie! Dat is het leven ;-). Ik denk dat ik maar met je ouders mee kom haha! Leuk om te lezen dat je het weer naar je zin hebt!

Lizan

OMG IK GA HELEMAAL STUK HAHAHAHA.
Maar dode mus of niet nog steeds een vogel hahaha enja die waus die opstond net voor einde die kon ik echt niet leie, ik heb er nog steeds nachtmerries van.
Ohh en je bent een paar Mandy quotes vergeten ''ik zweer er zit baileys in mijn Tim tams" en " van een sport bh krijg je een monoboob" #mandyphilosophy

Arline

Kleine aap! Moet zo lachen om die quotes, hoor het precies uit jouw mond komen haha. Ik ga m'n best doen om naar je toe te komen kanjer! Enjoy! xxxxxxxxx

Sandra

Hoihoi Mandy,
BLij dat je zo een toffe vakantie hebt gehad!
Echt ging helemaal stuk met die quotes whahahahaha..zag het voor me!
Keep ya head up dear and cherisch the precious moments.
Count ya blessings!
Kuss van je tantetje

Kale

Mennus! Heeerlijk verhaal weer haha! Lekker genieten daar en we skypen snel weer! Ik mis je bruine poeperd! Kus! X

Joop en Anita

Weer hartstikke leuk om te lezen! Nog een erg mooie trip voor de boeg in april en eind mei zijn wij er al weer! Het gaat nu wel heel erg snel.... Geniet van alle mooie dingen en bijzondere momenten want voor je het weet, moet je al weer afscheid nemen.
Dikke knuffels van ons xxx

Sylvia

Wat een leuk verhaal, Mandy! Leuke vakantie was dat. Je schrijft echt leuk! Geniet van alles wat je nog meer meemaakt. Liefs van Sylvia

Dion

Leuk stuk om te lezen! Geniet er nog van zo lang het duurt!