Holidays, surfen en school

Hola!

De afgelopen weken waren wel chill, had 2 weken vakantie, nouja eigenlijk 3 want ik hoefde niet zo veel examens te maken in de examenweek. En als ik een examen had, dan had ik daar niet echt voor geleerd want ja (done that, been there, NEVER AGAIN). Maargoed ik had een leuk vooruitzicht naar de vakantie.

Op zondag is het meestal familiedag dus dat is de dag dat we er op uit gaan. Dus op een zondag naar Manly geweest, zo chill: beetje op het strand gelegen, wat rondgelopen, sushi gegeten en weer naar huis. Ik vind het trouwens wel balen dat het strand zo ver is. Als ik met het openbaar vervoer naar Bondi wil, kost me dat +/- 2 uur. Tja, je moet er wat voor over hebben.. #hillslife

Nu we het toch over Bondi hebben, ik heb er surflessen gevolgd en het is zoooo tof! Ik snap echt helemaal waarom mensen surfen, gewoon dat chille sfeertje en als je dan een golf pakt en het lukt je om je balans te houden en te gaan voor een "turn", tja dan denkje wel eventjes YES haha. Die surfleraren zijn trouwens ook niet verkeerd hoor haha. Moet pap en mam nu heel lief gaan aankijken om te vragen of ik zelf een board mag kopen, want ja dat "ding" is best lastig mee te nemen in de bus enzo aangezien ik een 7'6 ft (230cm) board kreeg aangeraden. Laat staan dat ik begon met een 9'0ft board (275cm). Ja ze zijn echt zó groot en het is niet goedkoop, helaas.

In de vakantie ook met vriendinnen afgesproken en naar zooo veel films geweest (4) haha. The maze runner, The giver, Teenage mutant ninja turtles (kostte maar 2$ omdat vriendin bij de bios werkt en dus korting kreeg) en Step up 5. Vond the maze runner en Step Up wel leuk. Vond ninja turles en the giver wat minder. Het is trouwens een hele grote bioscoop in Castle Hill (ga ik ook naar school). Denk wel zo'n 7 zalen ofzoiets. Ik ben trouwens ook helemaal verslaafd aan iced tea. Lekkere refresher hier, want het is net lente en al 30+. Het is echt zó heet, vooral in zo'n irritant uniform. Hoe ga ik dat doen dan in de zomer, als het 40 graden wordt? Denk maar heeel heeeeeeel veel water haha. Mensen zijn hier trouwens heel erg bewust van de zon en de gevolgen daarvan. Als ik bijvoorbeeld zonder zonnebrand in de zon ga zitten, dan moet ik het op smeren van mn hostouders. Moet ook zeggen dat de zon wel fel is hoor. Anyways op een zaterdag kwam er familie langs en dat was gezellig, beetje gezwommen in het zwembad en gebarbecued. Ze zijn hier echt he-le-maal gek van lam. Ik vind het maar niks haha. Mn familie vind het ook superraar dat ik thuis alleen maar kip, kalkoen en rund at. Tja ik ben lam, varken en kangoeroe gewoon niet gewend.

Ook met Georgia naar Luna park geweest wat echt een minuscuul "pretpark" is en waar je ontzettend veel voor betaald. Maar het was wel leuk! Voor 1 keer dan, want je hebt het wel snel gezien. Ohja mn hostzusje is kwart maori, dus we schelden altijd in maori (dankjewel google). Gek taaltje eigenlijk hoor! Daarnaast kwam er familie vanuit Brisbane over en wat een hilarische mensen waren dat. Beetje aso, maar hardstikke gezellig, ook kiwi trouwens. Met hun naar Taronga Zoo geweest (dé dierentuin van Sydney). Ik vond het helemaal leuk, maar dat komt omdat ik dieren heel leuk vind (op giftige spinnen en reptielen na dan). De kiwi's waren niet echt impressed haha, die hadden me 'Australia Zoo' bij de Sunshine Coast aangeraden (pap,mam: Tipje) want dat vonden ze veel interactiever en leuker.

Omdat het ook steeds heter wordt, wordt het ook moeilijker om te sporten buiten. Maar ik sta een paar dagen per week om 6 uur op om te gaan hardlopen, want ja zomer komt eraan en wil er niet als een olifant bij zitten. Dus beter dat ik dit doe want in de middag en in de avond kan je echt niet rennen: TE HEET. Nog geen nieuwe sport gevonden en denk ook niet dat dat gaat lukken ff huilen.

Op school is term 4 ook weer aangebroken en dat betekent dat ik nu in 'year 12' zit oftewel het examenjaar. En wat gaan we doen in het examenjaar? Tja het is moeilijk om me volledig in te zetten want motivatie is er niet echt, maar ik ga voor een "pass" en dat betekent dat je 50% goed moet hebben met essays en tests. Op school hebben we in week A assembly, daar komt de hele school bij elkaar in de gymzaal en daar worden de plannen voor de komende 2 weken aangekondigd. Ook moeten we dan het Australische volkslied zingen, akward want ik ken maar 2 regels: "Australians all let us rejoice, For we are young and free" en daar stopt het haha. Ohja jaar 12 betekent ook laten zien dat je laatste jaars bent dus we krijgen polo jerseys met achterop een "nickname" (mag je zelf verzinnen) en 15 (klas van 2015). Opzich wel lache maar ze zijn best lelijk haha. Ook best shiz dat ik niet mag werken, want geld kan je altijd gebruiken, wil dat ook gewoon voor pap en mam doen aangezien zij alles voor me betalen en dacht dat dit wel een goede kans was om zelf ook wat bij te dragen. Maarja dus niet 'allowed' om te werken.

Ook zijn ze hier helemaal gek van Rugby. En er zijn 3 soorten maar daar ga ik niet op in want ik weet de verschillen niet haha. Maar fanatieke rugby fans heb je hier hoor pfoe. Ja ik zie rugby eigenlijk nogsteeds gewoon als: zoveel mogelijk mensen onderuit trappen todat je bij de lijn bent en kan scoren hahaha. Ik kijk toch wel liever naar voetbal.

Nu kijk ik eigenlijk alweer uit naar de zomervakantie, nog 2,5 maand!! Ik weet niet of mn familie plannen heeft maar misschien zouden we naar Brisbane gaan voor kerst. En heb waarschijnlijk ook nog andere plannen maar weet nog niet zeker of die doorgaan. Het tijdsverschil wordt ook steeds groter met Nederland nu is het verschil 9 uur maar over een paar weken wordt dat 10 waaaaaaaaaat.

Mmmmmkay ik doe zo veel en ik kan het allemaal niet onthouden dus sorry voor deze ietwat chaotische blog en spelfouten en rare zinnen dont careee

Adios amigos!

XXX

Reacties

Reacties

Aretha

Hoi Mandy...weer genoten van je belevenissen :-) Laat het je opa lezen die weer zal zitten genieten met een BIG smile. Groetjes...XX

Kale

Super leuk verhaal weer mennus! Proud of you! Oh en beter ga je mij leren surfen!

Joop en Anita

Lekker om te lezen Mandy; hartstikke goed van je. Wij 'leven' hier echt wel met je mee en kijken al weer uit naar je volgende belevenissen.
Dikke knuffels en tot Skype!
xxxxxxx

Sandra en Mary-Jane

Hey Mandy,
Wat een leuke berichten weer! Heel gezellig dat je nu weer zomervakantie hebt en er leuke surfdudes zijn, Ja het is leven is waarachtig mooi! Geniet ervan! En who cares for spelfouten????
Liefs Sandra en Mary X

Alayne van Vliet

Hoi Mandy,
Leuk weer je blog! Doe je veel mensen een plezier mee hoor. De Mandy humor zit er nog lekker in, dus je gaat goed hoor daar ????. Succes met alles en enjoy zo veel als mogelijk????

Alayne van Vliet

Ohh, smileys veranderen in vraagtekentjes zie ik nu. Dat was dus niet de bedoeling. Want het is geen vraag of maar een gegeven dat het goed met je gaat. Dag meis x

Lia

Hey Mandy, wat een leuke blog! Het is heel erg leuk om te lezen. Blijf genieten van alles wat op je pad komt. :)

Josi en André Flos

Zo leuk om te lezen hoe je het naar je zin hebt. Fijn dat je net zo enthousiast bent als Lizan. Bofkonten en geniet ervan.

Janine

Hee Mandy, beetje late reactie maar heb weer genoten van je verhaal. En wat goed dat je zo vroeg in de ochtend hardloopt!! Hou vol hoor! En succes met de surflessen.
Lieve groetjes van Janine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active