Happy New Year!

Even weer een update:

De afgelopen maanden zijn razendsnel voorbij gegaan. Ik heb zo ontzettend veel meegemaakt en dus ontzettend veel te vertellen en dat ga ik even in 1 blog proppen haha.

Laat ik even beginnen met dat ik bijna een scholarship voor american college hockey binnengesleept had. Ja ja laten we allemaal even in ons broek zeiken van t lachen want ik kan natuurlijk voor geen kilometer hockeyen. Omdat ik hier hockey speelde, kreeg ik een folder van NSR (organisatie die kids hier in aus scouten voor voetbal, honkbal, basketbal, hockey etc. voor colleges in de US) en werd uitgenodigd om trials te doen. Naja waarom ook niet denkend dat ik toch nooit naar de volgende ronde zou gaan (dat gebeurde dus wel). Nou op gesprek geweest op t hoofdkantoor, helemaal goed allemaal, maarja t is gewoon veel te duur (denk minimaal 40,000 euro) ookal krijg je een vergoeding van de scholarship. Dacht t even niet, ik ga gewoon lekker cheapie in mn kikkerlandje studeren.

Over sport gesproken, ik heb het hardlopen s'ochtends opgegeven want t gaat echt niet haha. Maar heb wel een sportschoolabonnement #winner. Minstens 3/4 x per week is mn aim.

De laatste weken op school waren ingegaan en ik zie dat natuurlijk gewoon als lekker niks doen. In de laatste week hadden we Jersey day op school en dat betekende dat je ipv je uniform een sportuniform kon dragen a.k.a. voetbalshirts etc. En daarom even om mn Nederlandse pride hoog te houden droeg ik het uitshirt van ons enige echte voetbalteam met V. Persie 09. Ook vierde ik met mijn vriendengroepje Chriscringle is zegmaar hetzelfde als lootjes trekken people. Nou cadeautjes gekocht en uitgedeeld wat een feest. Ook hadden we voor onze aardrijkskunde docente een groot cadeau gekocht met one hele klas gewoon omdat ze echt een topwijf is.

En voor de verandering ben ik ook weer naar de bios geweest. Interstellar (geen aanrader, zag er totaal geen logica in) en The best of me. En mam, nu ga je heel trots op me zijn want ik heb gehuild bij die laatste film. Daar zaten we dan in de bios: Kat, Phoebe en ik hand in hand, te huilen over een melodramatisch fictieve film. Lekker dan. Wel daarna even mooi afgesloten door uiteten te gaan (gewoon een pizza dr in douwen hoor) en voor het toetje naar Max Brennar. Daar kan je zegmaar alles van chocolade kopen. Dus de avond afgesloten met chocolademelk en een chocolade souffle.

En nu HOLIDAYS. finally daar zat ik op te wachten. Had die donderdag gelijk een sleepover met Kat en Tess. Dat zijn trouwens mn 2 beste vriendinnetjes hier in straya. Beide europees dat deed t em: Kat is deens en Tessa is kwart Italiaans. Daar lekker zelfgemaakte pizza gemaakt en een gingerbreadhuis in elkaar "proberen" te zetten: lees keiharde mislukking. Daarna nog naar het park geweest een kleine kinderen van de speeltoestellen afgerukt, nee grapje we hadden netjes gewacht hahaha. Vervolgens meegeblerd met mamma mia de film en toen naar bed. Volgende dag nog even met Kat naar towers gegaan (is het plaatselijke winkelcenrum) nog wat laatste kerstcadeaus gekocht en toen ging ook ik weer naar huis.

In t weekend waren we naar het strand geweest. Gewoon beetje gechilled en bruin geworden. Volgende dag was ik met Georgia naar Bondi Junction geweest. Is een groot en ook wel redelijk 'fancy' winkelcentrum. Daar wat dingen gekocht en toen weer met de bus naar huis. Die dag was het ook kerstavond en we hebben niks gedaan. Vind dat aan de ene kant wel jammer maargoed kan dr niet veel aan veranderen. En dan Eerste kerstdag! S'ochtends om half 8 een klaarwakker zusje die gillend je kamer binnen komt rennen: ITS CHRISTMAS. Pls kunnen we niet wachten tot 10 uur? Nee ik rolde mezelf van de trap af met ogen half gesloten. Daar zaten we dan rondom de kerstboom pakjes open te maken. Ik had mn hostparents Blond Amsterdam theemokken gegeven en wat dingen van de Bodyshop. Mn zusje gaf ik Victoria's Secret bodyspray & lotion. Geen gourmetten voor mij deze dag, maar een grote lunch met een ham. Ookal houd ik echt niet van varkensvlees, ik heb toch een stukje gegeten. Na helemaalvol te zitten van de lunch ben ik eigenlijk gelijk weer met George bij t zwembad gaan liggen ombij te kleuren en dat is zeker gelukt. Het was namelijk 35 graden en vet zonnig, vond het toch wel gek om zo kerst te vieren, maar het was zeker niet verkeerd hoor. S'avonds nog samen met pap & mam All You Need Is Love op Skype bekeken, toch wel handig die technologie haha.

Next day: Tweede kerstdag a.k.a. Boxing day. We zijn op een cruise naar Shark island gegaan om daar te picknicken en de Sydney to Hobart yacht race te bekijken. Ook deze dag was gewoon heerlijk chill. Heel akward dat ik op mn zij in slaap gevallen was dus de linkerkant van mn lichaam was lekker rood omdat ik verbrand was en de rechterkant niet. Maar toen ik die zeilbotenzag dacht ik gelijk weer, ah zat ik daar maar zelf in een laserbootje..

Dat weekend kwam familie uit Coogee over voor een 'delayed' kerstlunch. Dus hup alles op de barbie en again weer een heerlijke lunch. En mn hostmum's Pavlova was echt de kers op de taart want oh god wat is dat lekker zeg! Die avond wanneer alle over 18's wat alcohol achter de kiezen hadden zitten speelden we een uitbeeldspel. Keihard gelachen natuurlijk want jij staat daar met een ipad boven je hoofd met een woord niet wetend naar welk van de 7 mensen je moet kijken die allemaal verschillend hetzelfde idiote woord uitbeelden.

Toen heb ik maandag even wat Nederlandse films gekeken want moet wel een beetje up-to-date blijven haha. Dinsdag ben ik met Kat en een nieuw Deens meisje (gaat overigens niet naar onze school maar naar een languageschool) naar Newtown geweest. En Newtown is zegmaar waar alle hipsters zijn. Organische cafés, vintagewinkels en recordshops. Daar nog maar even rondgestruind en toen weer terug naar Sydney City gegaan om te lunchen. Smiddags de bus naar huis gepakt en nog even gechilled bij Kat thuis.

Dan was het alweer zo ver: de laatste dag van 2014. Het is echt een hectisch jaar geweest. Ook in deze blog blik ik even terug. 2014 was het jaar waar ik naar Oostenrijk, Parijs en Kopenhagen ben geweest. Ik heb mn Havo-diploma gehaald en had besloten als 16-jarige om op avontuur naar Australië te gaan. Zo veel leuke mensen ontmoet hier, maar heb natuurlijk ook al mn vrienden in NL ook moeten achterlaten. Pap, Mam ik ben jullie zo ontzettend dankbaar dat jullie dit mogelijk hebben kunnen maken voor mij. Mijn droom is uitgekomen en die wordt voortgezet in 2015 (als we samen gaan Bungeejumpen in Cairns aye pap hahahaha!). Maar er zal nog superveel gebeuren in 2015. Op de planning staat nog een reis naar Centraal Australië met school (Alice springs/ Uluru). Lizan (andere Nederlandse exchange in Brisbane) komt naar Sydney voor een week en ik ga een week naar haar in Brisbane in deze vakantie. Dus daar wordt soon ook nog een blog over geschreven. En pap, mam en heeel misschien arli komen natuurlijk in Juni naar Straya en dan maken we een rondreis. ZINAN!

Maar we zijn voor NYE naar de stad gegaan en we hebben het vuurwerk vanaf een cliff bekeken. Zo ontzettend mooi, ik ga proberen om wat filmpjes te uploaden (it takes ages) maargoed dat is dat even een apology van mij voor mn hele late blog.

Maar iedereen: Happy New Year, Stay happy, healthy and fit and may all your dreams come true!

Arrivederci my mates

xxx

p.s realiseer nu dat deze blog niet zo lang is geworden als ik dacht soz

Reacties

Reacties

Alayne van Vliet

Weer helemaal leuk Mandy, deze blog. Zo te lezen heb je bijzondere mensen ontmoet de afgelopen maanden en dingen gezien en gedaan waar je de rest van je leven met warme gevoelens op terug kan kijken. 2015 gaat ook nog heel mooi worden. Zeker als je je ouders in Aussie gaat ontvangen (wordt ook een al-you-need-momentje ). Vanuit IJsselstein een geweldig en gezond 2015 gewenst en tot over een aantal maandjes! Xxx

Wiesos

Heeerlijk verhaal weer men !
Geniet van je vakantie, lekker bruin worden en surfen !
Xxxxxxxxx

Joop en Anita

Happy new year to you! Veel knuffels van ons en een heel mooie 'tweede helft' (om in voetbaltermen te blijven). Het is een lekker lang verhaal geworden en ook al weet ik van al je avonturen, het leest erg lekker weg. Niet te lang wachten met je volgende blog. We spreken gewoon af dat dit voor eind januari op het web staat, ok? Dan heb je vast weer genoeg beleefd met Lizan en kun je hier weer een mooi verhaal van maken. Nurries xxxxxxx

Lia

Hey Mandy, allereerst de allerbeste wensen voor 2015! Natuurlijk ook namens Frank. Een leuk verhaal heb je weer geschreven. Ik hoor natuurlijk ook zo nu en dan iets via Kaylee, maar blijf genieten hoor in Australië. Ook heb je leuke foto's geplaatst. Wat zal het vuurwerk in Sydney gaaf zijn geweest. Geniet nog even van je vakantie en laat ons daarna weer meegenieten van je uitstapjes. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active