Better late than never

Das even een tijdje geleden, my sincere apologies. Ik dacht dat ik zo'n reisblog wel bij kon houden maar 't is moeilijker dan ik dacht haha.

Ik begin maar even met Canberra, want jaja daar ben ik geweest. We vertrokken op vrijdagmiddag dus ik had echt maar 5 minuten om mezelf uit mn uniform te hijsen. Hup auto in en gaan. Even een stop gemaakt bij macca's (zo noemen ze mcdonalds hier), korte plaspauze en door. Toen we aankwamen bij het appartement keken we nog even tv maar ik crashte em al bestwel snel.

Zaterdagochtend vroeg wakker geworden en naar het national institute of sport geweest. Was echt heel leuk, we kregen een rondleiding en we konden allemaal verschillende sporten uitproberen (oa basketball,roeien, wielrennen etc). Vervolgens naar de ... gardens geweest (ben naam kwijt sorry). Waren kleine tuintjes met een gebouwtje dat "representive" was voor dat land, de vlag van t land hing er ook bij. Vervolgens door naar questacon oftewel nemo (mensen van de opstap are u with me hahahaha). Op het eerste gezicht leek het wat minder, maar het was eigenlijk best leuk, ben er in ieder geval niet dommer op geworden. En daarna zijn we nog naar het Australian war memorial geweest en dat vond ik wel echt mooi. S'avonds uiteten geweest bij een italiaans restaurant en omdat ik zo aardig ben heb ik betaald (lees met sarcasme). Het plan voor zondag was echter een beetje misgelopen. Het plan was om naar de markt te gaan en dan naar huis instead vonden we een verdwaalde hond. Uiteindelijk hond teruggebracht en weer terug naar osso. Ik vond het een geslaagd weekend!

Die maandag eindelijk het voedselpaket van pap en mam bij t postkantoor opgehaald. Het was letterlijk 'obesitas in een pakketje'. Maar zeker geappreciëerd.

Die weken ook gewoon weer naar school. School is wel lache, maar heb natuurlijk wel mn klaagmomenten 'omdat het toch wel even anders is'. Dus als ik het op een nederlandse klaagsessie gooi (in het engels) wat gewoon soms wel even chill is om te doen, dan word ik gelijk aangesproken of het allemaal wel goed met me gaat. Ja het gaat prima, maar het hele 'gradingsystem' hier is zo ontzettend raar, ik snap het gewoon niet hahaha. Daarbij snap ik ook niet dat kids hier gewoon school kunnen skippen en school doet er niet zo veel aan. Als je een week spijbelt in NL dan kan je gelijk door naar bureau halt. Hier doen ze niks, maar ze sturen dan wel een smsje als je te laat op school bent, lullig zeg. Is al 2 keer gebeurd, maar zoals ik tegen iedereen zeg "ik ben hier niet voor een educatie maar voor de ervaring en voor mn engels". De meeste mensen geloven niet dat ik klaar met school ben, begrijpelijk want ben 16, toch is het waar. Best wel veel kids zitten hier trouwens aan de drugs, vind dat nogal ironisch aangezien ik uit nederland kom haha.

Anywho ik word volgende week alweer 17. Heb niet echt plannen aangezien het weer de afgelopen weken echt gewoon teleurstellend was (lees: klote). Alleen maar regen, regen en regen. Wel lekker nederlands. Mn hostmom wil iets voor me koken wat ik graag wil eten: iemand suggesties? want ik heb geen idee haha.

Trouwens als iemand ook nog een suggestie heeft voor een sport die ik kan doen, let me know. Hockey is namelijk afgelopen en zomer hockey is niet echt mn ding denk ik. Ga trouwens wel proberen om in het school hockeyteam te komen, kan helaas pas in 2015. Vind het best balen dat ik niet alleen in aus mag reizen, snap ik ook wel. Ik heb het ontzettend naar mn zin hoor,daar niet van! Ik kijk gewoon heel erg uit naar de zomer. Dan zou ik bijvoorbeeld ook graag willen leren surfen of wakeboarden ofzo, maar ik woon best wel ver weg van de kust (1.5 uur ofzo). Ik ga even kijken wat de mogelijkheden zijn. Ben al wel begonnen met hardlopen en ik wil voor school gaan lopen want na school heb ik toch geen motivatie meer. Ben nogsteeds op zoek naar een nike fuelband, daarvoor moet ik toch echt naar de stad denk ik.

Ook nog op een zondag naar Bondi beach geweest, en het is echt veel kleiner dan ik dacht. Man het is daar echt packed in de zomer haha. Maar het was heeel pretty!

Afgelopen week ook de verjaardag van Andrew & Michelle gehad. Voor andrew had ik 2 potten met echte nederlandse zoute drop en voor michelle had ik haar favoriete chocolade en 2 kookboeken gekocht. So original, ik ben echt slecht in cadeau's bedenken.

Dat was het dan wel weer, heb echt kneiterhard mn best gedaan voor deze blog want met mn kortetermijngeheugen kom ik niet verder dan dit soz.

Hasta la vista my friends

xxx

Reacties

Reacties

jamie

hahahaha! men heerlijk om dit te lezen, echt gewoon helemaal jij met je klaag momentjes. scheelt dat het hier ook verschrikkelijk weer is en wij ook weer gewoon naar school moeten dan kun je ons straks jaloers maken met het lekkere weer daar! geniet zou ik zeggen en have fun..

xxxx

janine

leuk Mandy om weer te lezen dat je het daar allemaal goed doorstaat. Ik vind het knap hoor! Nog veel plezier en succes verder.

Lia

Hoi Mandy, leuk om je te volgen via je blog. Je stukjes zijn leuk om te lezen. Veel plezier en geniet van alles. Ondertussen hadden wij ook al veel verhalen via Kaylee gehoord. grtjs

Sandra

Hoihoi..
Vraag of ze een lekkere stamppot voor je maakt?? Dat kun je haar dan weer leren? Ja toggg??
Bijna 17 lentes..toppertjeeee
Heb t goed en hou t goed..
Gtrzzz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active